Min fredag 13

Amen tjenerö mitt herrskap
Egentligen har jag så mycket som zero med tid att sitta här och glutta bajs och skriva lika så. Men! Äh!
Min gårdag var kaotisk. Hade tappat bort passet. Gött, åker liksom till á France i övermorgon, tänker jag. GÖTT. Åker till polisstation 10.00. Mycket folk, mycket folk som startar uppror mot de tomma kassorna för "dom har tagit lunch rast eller bajs pause". Polis tjejen i kassan är UR gullig när hon berättar att ett provosoriskt pass kostar 980 spänn och att mamma och pappa måste skriva på DE HÄR papprena eftersom du föddes så satans sent på året. Mamma? Pappa? Som är i kusten? Jaha. Ringer morsan som sätter sig på gasen, 130, och polis tjejen tror att morsan ska köra ihjäl sig. Happ, där sket sig Paris tänker jag, mon dieu! Cry me a river, också gjorde jag det. Ringde jackie. Tog cigg och kaffe och vänta på att morsan skulle ha suttit färdigt på gasen. Tio minuter innan polis huset stänger står morsan där i regnet och ler. Gud, vilken bra morsa, tänker jag.
- Jaha, nu mår du väl bra när du förstört mammas och pappas semester? skämtar gubb-polisen vid polis disken och jag skrattar artigt, polis artigt, HE-HE-HE. Jälla dret göbbe, tänker jag. Happ. Då var väl allt som vanligt igen då
*Ful passbild
*Ful signatur, liknar en treårings

Ship ship de e hajk! Sen fick jag presenter av morsan och hon lagade mat och diskade min disk. För det är ju så det går till när man tappar bort saker, saker som pass.
Mitt i natten ringer lille mor och säger att hon inte alls heter lille mor och att hon inte alls har en katt som heter CASSIE och att hon är inlåst i ett rum. Lille mor har fått hjärnblödning, tänker jag och sliter av mig håret. Ringer Koda, Koda ringer stockholm, stockholm ringer Yvonne.
Imorse ringde Lille mors dotter och säger att det inte alls var Lille mor som ringde igår natt. Hon sov som stocken då. Jaha? Vad fan nu då.

Nu ska jag till Gabbi för att dricka vin och äta god mat som man alltid gör när man är hos Gabbi.
Fan. Jag måste verkligen packa.
Svejs
Ida




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0